Despre Tantra

de danizvernariu

TANTRA

In anul 1993 la doar 23 ani (inca ma aflam in Timisoara) cineva care mai apoi a urmat a fi maestrul meu (maestra) in scoala artelor liberale alchimice ale transmutatiei sinelui mi-a vorbit in primele sesiuni inainte de initiere despre un fapt ciudat pentru mine pana atunci respectiv despre schimbarea si cresterea interioara a Eu-lui cu consecinta iluminarii propriei constiinte.

Orice profan ca si in cazul meu atunci ar fi dorit sa inceapa aceasta sublima transformare cu exercitiul final. Este normal pentru ca orice profan este coplesit de impuls si dorinta animalica si nimic mai mult…cu cat mai “fantezist” cu “atat mai bine”.

Tantra in opinia mea este exercitiul practic al filosofiei alchimice pentru ca acesta sustine nu numai ideia de concluzie asupra exercitiului real si inocntestabil al sentimentului dragostei si iubirii aproapelui dar si o forma practica in intelegerea pe deplin (pin propriul ego) al sensurilor de contrarii ce se atrag si se contopesc in UNU.

Cumva vom putea intelege ca acest act dus in profunzime este in fapt intelegerea casatoriei cosmice a doua entitati opuse insa asemanatoare in forma armoniei depline si a caii spre multe, multe alte revelatii ce in alt sens sunt aproape imposibil de perceput fara practica. Spuneam ades si repet , OMUL este dotat cu simturi si senzori tocami pentru a-si putea face o imagine despre exeteriorul lui, imagine cu cat mai trecuta prin intelect pe atat mai revelatoare.

In principiu Tantra este forma cre sustine reintegrarea a arhietipurilor ce definesc umanul prin : Shiva e Shakti, sau dualitatea cosmica a contrariilor asa cum spuneam mai sus.

Practic exercitiul demonstreaza ca cele doua polaritati compun ca principiu cosmic acea putere sau forma a ei ce se exprima dual in toate stariile cunoscute de noi pe pamant si dece nu acel fact ce a a determinat aparitia vietii prin interactiunea materiei cu antimateria.

Principala ideie tantrica este a reusi sa reunesti doua universuri distincte ; “fiecare om este o stea” spune Crownley ; aici in acest punct al reuniunii avem de  a face cu acea” conspiratie cosmica” la care “totu universul conspira pentru implinirea ei” vezi Coelho in “Alchimistul”.

Odata cu aprofundarea intelegerii filosofice a intercursului  practic proiectat in concluzii finale constiinta individului se deschide si devine mai disponibila pentru noi intelegeri ale sensului existentei. Nu putini sunt acei practicanti care au inteles chiar din prima ca acel Yng/Yang se contine unul pe celalalt chiar daca in aparenta cele doua polaritati apar ca diferite.

Imagineaza un fact absolut simplu, incearca sa scrii poezii despre dragoste sau un eseu, sau pur si simplu sa iti expui parerea relationata cu acest sentiment. Daca nu l-ai simtit nu stii ce sa spui altceva decat din ce ai citit sau ai auzit dar niciodata concret sau la obiect. Daca ai probat din intamplare (se intampla des in profan) cazi prada pasiunii si posesivitatii pentru ca “ochiul” mintii nu poate cuprinde sensuriile de DRAGOSTE UNIVERSALA si se rezuma doar la subiectivisme ce mai tarziu cad in “pacatul” limitarii si al vulgaritatii.

In general cand in profan se vorbeste despre Tantra, lumea profana intelege sex si intercurs plin de fantezii. O mica parte din acest aspect contine exercitiul tantric in sinea lui dar acel , sa spunem 0.5% din actul spiritual si filosofic in sine.

In primul rand este cumva dificil de gasit disponibilitatea omului pentru un astfel de exercitiu; oamenii se grabesc sunt egoisti si interesati mereu in a avea satisfactia golirii insa prea putini stiu ca acest lucru este in fapt un abuz ce consuma si nu ofera decat iluzie / cateva secunde si cu atat mai putin cei care stiu sa devina multumiti prin legea cauza/efect sau dare/primire (vezi chimia).

Title : Tantric Symbol of Fiveblueapples (website logo) Revision Photoshop CS 6 by : danIzvernariu ©2013 ʘ 6014 Fiveblueapples publications © 1996

Title : Tantric Symbol of Fiveblueapples (website logo)
Revision Photoshop CS 6 by : danIzvernariu ©2013 ʘ 6014

Fiveblueapples publications © 1996

Exista multe nivele ale initierii in Tantra … in primul rand comportamental ca pur si simplu relatie fact ce desigur poate surveni, atentie, daca si numai daca te cunosti cine si cum esti, altfel totul poate fi un fiasco. In al doilea rand trebuie sa aflii despre importanta si modul de utilizare a simturiilor in raport cu exteriorul tau implicit cu gestionarea impulsurilor si mai apoi sa intelegi opusul tau , ce tranzmite el prin limbaj verbal, corporal, … .

Odata inteleasa pe deplin aceasta initiere, optica vietii se va schimba radical, dar…RADICAL si fara intoarcere la vechiile vicii, preceptii samd. Cumva este un acces la un plan superior, o fiinta initiata in tantra nu poate fi decat o fiinta ce a depasit nivelul filosofic pentru ca are la baza practica si a sarit pe o noua valenta superioara ca entitate fata de profan.

La ce bun este sa fi initiat si practicant tantric?

Cred ca cel mai la obiect raspuns este: Pentru a descoperii cum sa fi fericit din putin si mereu multuit de propria existenta oricare ar fi aceasta.

Un fact rar intalnit azi si o mare problema in societate.

 

Anunțuri