Classic

de danizvernariu

“I feel as though I have lived many lives, experienced the heights and depths of each and like the waves of the ocean, never known rest. Throughout the years, I looked always for the unusual, for the wonderful, for the mysteries at the heart of life.”

Leni Riefenstahl

SONY DSC

Title : Fallen Roses texture test–layer 017  Project: Gothic

Photo by: danIzvernariu  2013

Photoshop post prod.CS 6 by : danIzvernariu ©2013 ʘ 6014

New Zealand 

Continui sa studiez portretul clasic pentru colectia mea privata Fallen Roses.

Mai ieri (acum cateva zile in urma , roll page down) am avut chiar o comanda privind portetul omului politic. Spuneam atunci ca am inceput sa studiez obligatoriu cateva exemple de prezentare a personajului politic; de la Leni Rifenstahl (fotograful de propaganda a lui Adolf Hitler si parintele portretului si a fotografiei moderne) pana la cele mai noi reprezentari , vezi portret propaganda a lui Obama in USA.

Tot citind si urmarind exemplele altora , exemple de referinta in istoria art a fotografiei , am ajuns sa citesc si despre Leni .
Am gasit citatul de mai sus  care mi-a sarit in ochi si care tradus inseamna :

„Ma simt ca si cum am trait mai multe vieti in care am cunoscut inaltimile si adancimile in parte si ca valuriile oceanului , nu am cunoscut odihna. De-a lungul anilor , m-am uitat mereu curioasa la neobisnuit si la inima misterelor vietii.” Leni Rifenstahl

Ceva si eu si Doris si Leni avem in comun: calatoria, valul, misterele si fotografia ca sa nu mai spunem de suisuriile si coborasuriile pe care le-am cunoscut.

Dupa 33 ani de viata in Balcani in Romania o decada full time in Peninsula Iberica in Lisboa si o experienta de doi ani in New Zealand putem spune ca am cunoscut toate acestea.

Interesant este un fapt, pentru omul rational cunosterea inseamna altceva decat pentru cei care cauta doar puterea. Pentru omul rational curios, doar, cunoasterea puterii este echivalenta doar experientei si a acelui „secret” in parte dezvaluit si cateodata tranzmis cuiva anume. Niciodata acesta nu va abuza nici de ceeace deja stie si nici de putere.

Este ca si cum dupa ce ai cunoscut puterea de foc (i.e.) a AKM si te-ai instruit in folosirea in sensul distrugerii cu aceasta arma nu iti mai vine sa o folosesti, ajunge doar sa cunosti si sa experimetezi si stii ca in orice moment poti folosii aceasta impotriva cuiva cu efect fara echivoc. Asa si cu misterele, puterea, culisele, si tot ce conduce si sustine acesta lume. Odata ce aflii si cunosti mai greu te ve pune sa uzezi in interes propriu …daca esti rational.

La ce folosete sa stii toate acestea?

In primul rand trebuie sa aflii ca platesti un pret scump, in al doilea rand vei sti ca o mare dezamagire te va cuprinde dupa mica ta „iluminare” pentru ca mai apoi sa simti mereu ca o putere te sustine si ca in orice clipa (i.e.) poti folosii acel „ciocan” ca unealta de constructie sau ca o arma eficienta.

Daca nu ajungi si nu esti bogat din aceasta cunoastere este pentru ca esti rational si vei intelege imediat ca viata are un alt sens decat a aduna doar material.

Cam acestea sunt in linii mari, secretele vietii.

