☑Miercuri /Quarta-feira / Wednesday

de danizvernariu

 Title: February Wednesday morning Photo by : Dan Izvernariu – archive Españha Photoshop post prod.CS 6 by : danIzvernariu ©2014 ʘ 6014 New Zealand M ∴ B ∴Dan Izvernariu Workshop This picture belong to ☤322 THE STORYTELLER WordPress


Title: February Wednesday morning
Photo by : Dan Izvernariu – archive Españha
Photoshop post prod.CS 6 by : danIzvernariu ©2014 ʘ 6014
New Zealand
M ∴ B ∴Dan Izvernariu Workshop
This picture belong to ☤322 THE STORYTELLER WordPress

Oriunde in lume unde mergi, dictonul latin ” Luni nici iarba nu creste”  este general valabil utilizat sau inteles ca semnificatie profunda fara cultura generala in bagaj de cunostinte.
Imi amintesc ca pe la 6-7 ani am inceput sa tin cont de calendarul saptamanii. Scoala, temele, spaimele/emotiile legate de cursuri sau chiar nerabdarea pentru zilele de sfarsit de saptamana m-au determinat sa “vizualizez” mintal zilele saptamainii astfel incat trecerea lor parea sa fie mai usoara sau mai rapida.
Din cate imi amintesc pentru fiecare zi, copil fiind, aveam o imagine abstracta  in minte asociata cu lumini, umbre,intuneric si culoare. Asa stiam cumva ca anumite zile confera performante si altele dimpotriva.
Ca pentru oricine in lume “Luni” esra si este o zi imposibila datorata repausului anterior de weekend ce scoate din ritm . (Sic!) Am ajuns sa “mistific” aceasta zi in care totul fac ca un robot si caut sa ma feresc de decizii ori acctiuni importante.

40 ani mai tarziu (azi) traiesc aceleasi senzatii privind zilele saptamainii legate de imagini abstracte. Cand ma intreb ce zi este azi in capul meu exista o imagine ce o intalnesc de 4 decenii si care corespunde zilei in care ne aflam. Este aproape imposibil sa spun “Marti” (i.e.) fara sa nu imi treaca prin cap imaginea zilei respective ca simbol ce il am in memorie inca din copilarie.

Am trait si traiesc in strainatate de multi ani. Indiferent ca spun in L. Romana, L.Portuguesa sau L.Engleza :Miercuri /Quarta-feira / Wednesday , pentru mine relationat cu reactia imaginatiei vis a vis de ziua in care ma aflu este automat aceeiasi .
Pentru  MIERCURI am ceva aparte… imaginea ce corespunde mintal pentru aceasta zi este atat de abstracta si obscura incat chiar daca este vara pentru mine numele Miercuri este relationat cu un hau, o gaura neagra. Nimic pesimist aici, atentie, nu simt aceasta chiar daca pare in mintea mea ca griul , negrul si vortexul face o gaura in calendarul saptamainii.
Miercuri este asociat planetar cu Mercur. Mercur (Hermes) este un simbol ce tocmai are culoarea, starea, descrisa de mine mai sus: obscura si absolut abstracta.
Nu pot sa cred ca la varsta de 6-7 ani cand am format aceste imagini tip pentru fiecare zi a saptamainii am luat cunoastere despre esotericul simbol a lui Mercur/Hermes.

Imi amintesc de un amanunt, poate important in cheia descifrarii … imi amitesc ca atunci cand am invatat zilele saptamainii am asociat fara sa vreau mintal aceste nume cu flash-uri din natura sau spatii astfel incat atunci cand repetam zilele saptamainii in fata ochilor mintal mi se perindau acele imagini asociative.

Miercuri pentru mine si la 46 ani continua sa fie o zi in care nu se petrece nimic altceva decat o trecere fara amintiri ca dintr-un spatiu in altul.
Azi este Miercuri. Am surprins o imagine de arhiva a naturii pentru a arata cumva ce vad ochii mintii in lumina, umbra,culoare atunci cand ma intreb sau spun : Miercuri.

Daca ar fi sa compar ziua de Miercuri asa cum mai sus spun ca o imaginez, aceata ar semana cu Luna Februarie/Martie perioada indefinita a Naturii in care…nu se intampla mai nimic, este gri si cumva monoton.

