De Pasti : Pilda Regelui Resuscitat de Alexandrini Oratorie (pro Rational)

de danizvernariu

RATIUNEA A RESUSCITAT!

ADEVARAT AI RESUSCITAT LA VIATA!

Sufeltul peste Ratiune este ceeace este moartea lenta (din experiment) a broastei supusa fierberii de vie in oala cu apa de la rece la fierbere ; lent fara a simti ca schimbarile sunt subtile broasca nu va simti ca apa se incalzeste si ca aceasta va fi mortea ei prin adormire.

Ratiunea peste Suflet este socul prin care in oala cu apa fiarta este aruncata broasca ce va sari urgent din ea datorita socului termic.Astfel  repetatele socuri (atentie!) va determina ca broasca sa devina din amfibie o terestra de frica apei ( meta.) .

Fara Suflet am fi fiare cedand impulsurilor si Inconstientului. Cu multa ratiune am deveni roboti sau androizi (asa cum azi sunt tendintele) insa cu putin Suflet si Ratiune putem atinge calea echilibrului si implicit a fericirii noastre.

A ierta mereu fara intelegerea celui iertat asupra propriei greseli pe care NU O VA MAI REPETA este irational si este moartea lenta in imbaxeala vietii. A fi absolut selectivi si duri fara compasiune am devenii niste Dumnezei diabolici in care am stabili cine trebuie si cine nu trebuie sa traiasca lipsiti de uman si umanism.

Povestiile si misticul sunt lucruri romantice sublime insa acestea nu trebuie sa depaseasca limita astfel incat realitatea sa devina o povara sau deformata. Daca Sufletul primeaza si exista prea multa compasiune , Spiritul isi va cere dreptul si in acest caz se intampla acele inexplicabile accidente (chiar istorice religioase) in care “ In numele dragostei si al lui Isus te voi arde pe rug!” Iata nici Isus si nici filosofia lui nu fac casa comuna cu aceasta ideie ba dimpotriva Isus in esenta te invata sa filosofezi rational incercand sa intelegi aproapele daca si el a inteles cand a gresit iata in acest caz poti sa il ierti.

Obisnuiesc sa imi tratez elevii punand pret pe ceeace ei simt fara sa isi poata explica ( Sufletul) ; cand povestea lor incepe sa bata campii si mai rau sa devina un mistic absolut plin de “facaturi” sau alte superstitii in care mereu altii si altele se fac vinovate de suferinta sau paguba lui …atunci ii “demontez” si ii pun fata in fata proband ca vinovatul cel mai mare este tocmai cel care reclama pentru simplu fapt ca a acceptat sau nu.
Diferenta intre magicul alchimic si psihologie este ca prima varianta este romantica Jungiana in vreme ce a doua il urmeaza pe Freud , dar si una si alta in definitiv tot la tratatul lui Freud ajunge.

(fragmentul face parte din tratatele de Alchimie Medievala, datarea lui posibila 1500)
Se spune in alchimie ca odata a fost un rege egiptean care avea sa conduca o mare batalie pentru regatul sau.

Ostirea era pregatita si gata de lupta asteptand semnalul lui pentru  a ataca.

Atunci regele a cerut o cupa cu apa valetului sau; odata ce a baut aceasta cupa cu apa proaspata i s-a deschis apetitul pentru a mai bea insa una..si inaca una si mai una s.a.m.d. pana ce a murit inecat.

Atunci medicii egipteni l-au imbalsamat . Fiecare parte a corpului lui a fost spalata separat cu apa pura si uns cu ulei. Au tinut slujbe lungi cu multa smirna arsa insa regele nu a inviat.

Apoi l-au fragmentat si l-au spalat pe bucati pentru ca in final sa il recompuna din acea pasta dizolvata in apa. Insa regele nu a inviat.

Auzind despre acest fapt, la curte, au venit in ajutor medicii Alexandrini care au facut un rug puternic si l-au ars; apoi cenusa lui a fost pisata in mojare pana ce din negru carbune a devenit: gri si mai apoi alba ca zapada.

Aceasta pulbere a fost mai apoi turnata in matrita initiala pentru a recompune corpul si au lasat ca bataia vantului (Aenema) sa il usuce in razele Soarelui.

Dupa un timp regele a inviat ca un El, altfel.

/…/

Se stie ca alchimia trateaza subiecte rupte din viata in mod hermetic  metaforic ca  mod de expunere fie ca mod de protectie pentru pastrarea unor retete fie pentru a scapa de dictatura si cruzimea autoritatilor ce in diverse timpuri au pretins obedienta absoluta privind crezul , religia … .

Regele in acest caz reprezinta puterea masculina oricare ar fi ea. Pregatirea pentru lupta este in fapt pregatirea pentru a face fata situatiilor din viata ce ades pornesc din orgolii , SETE de putere,  de confirmare a Eu-lui.

Aceasta sete este legata de Suflet sau de gandirea ce mereu oscileaza ; APA ce o primeste sa bea confirma faptul ca regele era insetat prin insufletire , prin simt dictat de interior; Apa in alchimie reprezinta SUFLETUL pentru ca este  compusa din doua parti  eterice diferite si evaporarea ei precum condensarea ei fac parte din ciclul vietii si al existentei. Apa ades este asociata cu elementul ce a compus mai apoi dualul materializat : Mercur, odata ce ea (apa) a interactionat cu aerul (vezi teoria alchimica a aparitiei Lumii- Facerea). Aparitia Mercurului a adus in lume dilema, negotul si  dualitatea de unde acesta este asociat in religie cu Diavolul.

Ritualul egiptean si tehnica resuscitarii s-a dovedit a fi (in acest caz) insuficienta pentru ca a tratat pacientul cu prea mult suflet, ori pacientul avea nevoie de insanatosirea Spiritului.

Trebuie mentionat ca aceasta pilda face referire la psihologie ;Regele (pacient) obsedat de putere a pierdut sensul utilizarii ei si a “murit” inecat in propriile ambitii astfel incat in loc sa mearga la lupta a devenit “leguma” sau atat de nehotarat in ceeace dorea incat probabil a devenit un extraordinar teoretician ce s-a incurcat mai apoi in propriile teorii si strategii pentru ca mai toate erau lipsite de…RATIUNE.

Medicina Alexandrina s-a dovedit ,insa, mai eficienta pentru ca reteta tratamentului ei cu FOC ( Intelepciune) a trezit la realitate pacientul. este foarte probabil ca prin tehnica arderii pe rug, prin pisarea in mojare separate a cenusei ramase de la negru carbon pana la alb pulbere sa fie un indelung proces al constiintei la care Regele a fost supus fara pardon ,poate chiar brutal si fara mila…fapt ce l-a trezit la realitate fara compasiune (suflet/apa) ci doar cu usturatoarea arsura de grad III a realitatii .

Intreaga pilda face inteles subtil ca atat religia care se ocupa de suflet cat si stiinta au posibilitatea vindecarii si resuscitarii ( insanatosirea mintala) insa ades prima (religia) da gres pentru ca lucreaza cu prea mult instinct si mai putina ratiune in vreme ce , iata, reteta Alexandrina pune in reteta vindecarea Sufletului prin Spirit prin Lumina, Intelepciune si Ratiune.

Azi, cabinetul psihologic a pastrat aceste doua retete. Obervam astfel ca simpla consultatie tine de reteta egipteana in care pacientul este tratat cu apa (ascultare si cumva intelegere) insa acest fapt nu este suficient in tratarea lui si atunci se recurge la tratarea sistematica  prin rational a Eu-lui moment in care sunt “arse” toate non valoriile si piedicile ce s-au instaurat in constient si subconstient.

Inalbirea gunoiului (vezi mai sus , cenusa) din psihic este ultima faza prin care asemeni automantuirii prin intelegere deplina si auto iertare a celor “negre” din constiinta constituie un pas mare in insanatosire si resuscitare ; odata ars idiotul din constiinta si eliminat , viata isi reia sensul , altfel..sanatos si plin de energie precum , sa spunem, un PC proaspat reformatat si adus la starea initiala.

Din acest motiv, un alt simbol ce apartine de reteta vindecarii psihicului sta tocmai in Pasarea Phoenix  precum reteta egipteana a Botezului lui Ioan s-a dovedit a fi insuficienta .

Anunțuri