Tantric – vertical

de danizvernariu

Noi suntem ceeace suntem.

Noi suntem un reflex al propriei noastre existente , asa precum suntem inauntru , tot asa suntem pe din afara .
Probeaza un exercitiu simplu ce tine de simturi si observatie.
Intinde mainiile in fata si incearca sa privesti aceste extremitati ca “ceva in prelungirea ta” si nu ca ceva obisnuit si ignorat ca ideie din aceasta perspectiva.
Observa acum facand gesturi cu degetele… cine misca acele degete facand exceptie de ideia simplista ca raspuns: muschii? Te intreb cine coordoneaza aceste miscari ?
Cei mai multi vor raspune “EU” pentru ca eu dau comenzi si iata, avem miscarea degetelor. Altii vor raspunde “creierul”…din nou te intreb ca sa te sensibilizez in atentie , ce se afla in creier care sa faca acest experiment sub vointa?
Exista N variante prin care se poate proba existenta Eu-lui ca o entitate ce pune in miscare un mecanism denumit corp; la fel de bine se poate demonstra existenta separata a Eu-lui fata de trup intelegand prin aceasta ca eu- este una iar trupul alta ; cele doua fiind legate doar de senzori (simturi) pentru a se putea orienta in spatiu si desigur pentru a “ se descurca” existand.

Imaginea lui Robocop este poate cea mai desavarsita imagine exemplu ce pune in valoare aceasta teorie..Eu-l inchis in “masina”-corp.
Acest Eu paradoxal de cele mai multe ori nu stie ca exista pentru ca din ignoranta se confunda ades cu natura sau are tendinta sa imite adaptand , asimiland si concurand cu vis- a vis ul similar si uitand de propria si única originala existenta.
De regula dupa perioada adolescentei  se contureaza foarte bine personalitatea si/sau rolul pe care il jucam imitand din lipsa de originalitate sau de studiu asupra sinelui ( introspectie si concluzie) …astfel incat dorinta cea mai profunda privind ce si cum vreau sa fiu (rolul, personajul) determina pana la urma insusirea rolului sau a personajului adaptat la spiritul propriu. Asa se explica ca multi tind sa semene sau au determinat acea etichetare “categorie” sau gen de oameni. Imitand.

In profunditatea  dorintei ca impuls sta, vointa de a fi insa nu totdeauna cu succes indeplinita pentru simplu fapt ca spiritul altereaza starea originala imitata in acest caz.
Din acest punct crucial apar divergentele sa spunem karmice. (karma= gand/cuvant/ fapta/ materializare).
Din acest moment apar problemele existentiale pentru simplu fapt ca Eu-l se incapataneaza sa renunte la rolul asumat (din diverse motive incluzand obsesiile) si ades nu gaseste nici justificare in alegerea facuta precum nu gaseste nici alte roluri ce ar fi putut mult mai potrivite ci mai armonioase cu propriul spirit (probabil din limitare).
In puzzle-ul  interior se petrec nu numai confuzii ce afecteaza Eu-l dar si confuzii ce afecteaza terti din exteriorul nostru.

Daca vointa noastra este sub imperiul incapatanatii interioare a Eu-lui atunci tot ce intalnim in afara noastra intra in conflict cu noi insine. Precum in acest caz vointa noastra in dezacord cu noi insine ne pune in conflict cu voi de unde in cel mai scurt timp… asa precum fapta va fi ca urmare a vointei noastre , asa va fi viitorul sau destinul ce l-am provocat prin aceasta.
Adevar:
Pozitiv , acum privit,
Esti ceeace dorinta ta profunda te determina sa fi.

In profunditate dorinta ta este condusa de voia ta. Asa cum vointa noastra este, este si voia voastra. Precum fapta ta este, asa este si destinul tau.

