Traiesc asa cum gandesc – nimeni altul nu se face vinovat de propria mea decizie

de danizvernariu

In Univers totul se transforma, totul este in perpetua miscare de la micro la macro univers, de la atom la galaxie ,… totul pare un haos dar totul se deplaseaza catre aceeasi directie; nimic nu se pierde, totul se transforma.

Precum iubim diferit in decade de varsta tot asa traim diferit in decade de varsta insa totul in schimbarea noastra depinde de mediul incare traim, ne formam, exersam.
Dupa 14 ani de cand am emigrat Eu-l meu a trecut nu numai proba de foc a celor invatate anterior teoretic dar si o experienta dura si frumoasa in care impactul cu propriul sine a fost un accident zguduitor ce a deformat fiinta interioara e care tu o vezi azi asa cum o vezi.

Aceasta schimbare oricum ar fi venit pentru ca, vrem nu vrem omul se schimba in baza experientei insa aceasta schimbare este inzecit mai puternica odata ce iei viata in piept la modul radical si fara „pas inapoi”. Iata, au trecut 14 ani de cand nu am mai fost in Romania, au trecut tot atatia ani de cand spun „acasa in Lisboa” si nu acasa in Timisoara, de cand ma simt mai portugues decat roman…de cand am trait experimentand necunoscutul si situatia in doua emisfere (New Zealand) .
Lumea ar crede despre aeste afirmatii ca este o frustrare, am sa va spun, GRESIT! Ar fi fost o frustrare daca pe undeva m-as fi simtit neanplinit sau nemultumit de locul si mediul in care azi ma scald. Ceeace afirm este o pura constatare pe un time-line de 14 ani al vietii in care am schimbat ceva radical in bine. Sunt unul din persoanele care cred ca ideia de „acasa” este Terra de vreme ce aceasta „bila” ne ofera un spatiu marginit al existentei,in fapt sunt un latin ce cu adevarat crede ca acasa este acolo unde te simti bine ca acasa, prin urmare ideia de frontiera cade in raport cu tari, credinte, filosofii, traditii… toate par diferite pentru ca se exprima diferit insa in esenta sunt egale si cu subiect comun tratat -VIATA.
Cand emigrezi, viata te pune fata in fata cu tine,”acasa” unde te-ai nascut mai ai un ajutor sau pe cineva cunoscut dar cand pleci viata incepe de la 0 sau chiar de la minus.In acest caz trebuie sa aplici tot ce cunosti pentru: maine, supravietuire, cariera chiar- evolutie.
Este una sa sti si alta sa faci insa intotdeauna trebuie sa sti ce vrei si unde vrei sa ajungi tinand cont de timp si pret.

Cand emigrezi nu este loc s te minti. Problema in acest caz se pune „mergi ori crapa”(Legiunea Straina) , poti sau amani , amani si mori.

Asa se face ca am devenit o persoana treaza , observad noua societate. Ce face, cum imi pare, ce traditii are si cum percepe viata, comparand cu ce am trait si ce am experimentat in „cuibul de acasa” proaspat parsit pentru tari mai calde.
Practic ceeace vreau sa va comunic este o incurajare spre ceva greu insa care odata depasit ofera nebanuite satisfactii, o solutie ideala la ideia cand „pute dar este caldut” acest fapt se transforma in ceva toxic si letal in timp si cand simti aceasta este mai bine sa schimbi mediul pentru simplu fapt ca viata este limitata si nu merita traita prost sau in balacarie.

Totul este o strategie „cap compas” si o permanenta si obsedanta miscare in ” a face” pentru a ajunge unde vrei.
Un fel de proiect trasat cu multe proiectii ce , atentie, urmeaza executat!
Multi vor spune „intai ai nevoie de bani” va voi spune , da insa nu de foarte multi ci de foarte multa gandire atunci cand consumi energie si bani.
Viata este un ping-pong , este o cauza si un efect scontat , poate iesi intocmai cum ai visat, poate iesi (cel mai ades) aproxiamtiv cum ai visat sau poti rata… in orice caz trebuie sa sti ce vrei exact.
Viata este un „fruct prohibit” daca nu gusti nu sti cum este, cand gusti sti ce este adevarat si ce nu pentru tine, asa aflii ca toate sunt trecatoare si de moment precum supararea si fericirea si tot asa aflii infioratoarea „noutate” ca nu esti etern.
Am invatat in acest rastimp sa fiu sluga tacuta ce indura „respirand profund si privind inainte” (dicton trad. portugues) si sa fiu rege atunci cand spun ” pe banul meu doar eu stabilesc regula jocului si doar eu am dreptate” pentru ca observa, „dreptatea” este un fapt istoric ades dur dar mai ales relativ pentru simplu fapt ca aceasta „apartine celui mai puternic”- un lucru de care omenirea nu s-a putut dispensa de milenii indiferent de civilizatie.
A forma personalitatea nu inseamna a deveni acel dictator ci a deveni un lider mobilizand oameni spre ceva, inseamna a slefui o piatra dura pentru a-i da stralucire si forma. Gustul puterii este acel „inel” al regelui ( Lord of the Rings) daca nu gusti din seva ei esti sluga, daca te imbeti cu pafumul ei esti prost si fara suflet.
Viata trebuie sa se scurga median intre cele bune si cele rele intrecele care convin si cele care nu convin de fapt, vreau sa spun.Nu exista bine sau rau exista ceeace faci si ceeace nu faci ce in final sunt facturate la fel ca ai facut sau nu ai facut cand a trebuit sa faci. Viata se rezuma la EU atata timp cat trebuie sa aflii exact ce estisi cum esti recunoscand sincer si facnd ceva pentru propriul progres, restul ce se petrece tine doar de probabilitati, anturaj si mediu… in acese conditii apare acel median sau negot cu tine insuti si cu ce te inconjoara.
Cand acest negot devine interminabil si fara rezultat altul decat teoretic apare apatia si subtila greseala prin care te minti singur amanand. Tot asa cu toleranta, toleranta la nesfarsit este un compromis ce omoara ca un cancer, lipsa ei este prostie si incultura , mediana ei este : a tolera atata timp cat esti tolerat, iata, acesta este adevarul despre relatia interumana corecta si sanatoasa valabil pentru toti in acelas timp si in parte

ALCHIMIC – Neasteptata calatorie de la Vest la Est

Sunt un aventurier metalurgist cautator de aur. O adolescenta am visat la locul fara ca sa stiu ca mai tarziu chiar voi pleca neasteptat in lunga calatorie acolo unde am visat.
Am mers urmand semne si am mizat pe firimituriile stralucitoare ce pamantul le scoate la iveala din praf sau mal.”Ce este sus este si jos”
Am gasit locul tocmai cand ma maturizam . Imi era sete intr-un pustiu desertic si nu am avut timp de odihna sau sa ma pot satura de apa…a trebuit sa muncesc sapand adanc urmand urmele „filonului” (Filon) , o munca grea si ades sustinuta de vis.
Cand am gasit aurul visat am constatat ca acesta trebuie spalat si aliat pentru a da forma iar mai apoi de-a gasi un model pentru a-l turna … aurul simplu este un metal ce are ca unica proprietate conductibilitatea si stralucirea inoxidabila, acest lucru nu este suficient pentru a fi valorificat daca nu este prelucrat si pus in valoare.

Raman acestea, viata este un act teatral dat de propria noastra personalitate raportata la natura. Viata este comparabila cu un nufar ce pluteste pe garla, un nufar ce se poate stinge prematur sau care va inflori parfumat.Important este sa sti ca acest nufar isi are radaciniile in malul de pe fundul garlei unde nu este altceva decat rest fosil si putrefactie.
Viata in fapt este reflexul a ceeace suntem, iar daca suntem trebuie sa reusim sa vedem si sa ne raportam facand ceva pentru progresul nostru, pentru slefuire, pentru un act teatral mai bun pe scena vietii. Acesta este unicul sens real al trecerii noastre in aceasta dimensiune.

