Toledo : impresii de calatorie

de danizvernariu

TOLEDO May 2015 -02 PsCs by Dan Izvernariu 2015 New Zealand This pictures belongs to ☤322 THE STORYTELLER WordPress

TOLEDO May 2015 -02 PsCs by Dan Izvernariu 2015 New Zealand This pictures belongs to ☤322 THE STORYTELLER WordPress

 La numai 77 de Km de casa noastra , fosta Capitala a Castilliei de la Mancha si eterna capitala a Alchimiei medievale, poarta a influentelor maure , judaice, cristiane si chiar pagane . A celebrului otel cu reflex albastru renumi pentru spade cu tais dur si precis.
Am putea spune ca aici isi are radacina trasata din ev-mediu toata conspiratia fiosofica fie ea occulta sau exoterica a ceeace azi noi cunoastem ca fapt istoric : revelatia sau adevaruri tinute in taina de frica puterii fie ea cea a clerului sau a regalitatii .

Poti vizita Toledo in mai multe feluri. Poti fi ignorant colindand baruri si bodegi, terase sau alte localuri daca esti genul „limitat” , poti spune, nu este nimic de vazut aici daca esti „obtuz” , poti sa te entuziasmezi la fiecare pas pe caldaramul de piatra incarcat de istorie daca esti putin citit si slefuit cultural, poti sa vezi ceeace altii nu vad din pura ignoranta ca adevar in fata daca…mai ai pe cineva care sa iti sopteasca „pe unde si de unde a venit Lumina”.

Noi am colindat Toledo in centrul istoric pe strazi inguste, gustand epoca lor infloritoare, am batut de trei ori la cateva usi la care am primt raspuns si semn de recunostiinta si am fotografiat cateva imagini ca un notes pentru un proiect propus in acest an privind post productia si lansarea websiteului meu privat .

Ar fi degeaba acum sa va vorbesc despre „lucruri sfinte” occulte profanului aici, acum. Ma simt insa mai bogat pentru ca am mai aflat lucruri pe care multi nu le stiu; lucruri care pun cap la cap secvente din istoria omenirii si care sincer, ai obligatia sa le cauti singur daca tot sunt oferite gratis pe drumul prafuit. Dece? Ca sa nu mai vorbesti speculand in necunostiinta de cauza atunci cand spui „Adevarul despre…” una sau alta.

Ce am vazut in Toledo prin ochii omului atent la detalii privind socialul?
Am vazut nenumarati oameni (localnici) de un foarte bun gust discret , scump si fara stralucire anume. Am vazut barbati citind ziarul la umbra cu aerul boehm, femei cu trasaturi nobile, cupluri indragostite ca in Venetia, familii la plimbarea de duminica…o adevarata si autentica protipendada cu aer relaxat, calm, lejer si bine slefuit in aparenta.

Diferenta intre Alfama (Lisboa) si Toledo este ca Alfama este mult mai saraca si mai modesta chiar daca aerul romantic este acelas.

Am ocupat de dimineata la orele 10:00 ora sosirii noastre pe o strada ingusta vag luminata de soare, racoroasa si cu acel miros de vechi , pentru a ne servi micul dejun,cafeaua si a incepe planul de actiune pentru acea zi din perspectiva fotografica.
O terasa cumva plina de autohtoni, unii vecini, altii turisti ca noi, unii…clienti ai casei de zeci de ani… altii in trecere grabiti.

O lume cumva cosmopolita , diverse culturi . Acel haos (diversitate) ce face coloritul social in cuvinte spuse zambind fara a cunaoste: Hola, Olá, Hello, Hi… .
Un amestec de parfumuri fine au combinat aerul diminetii putin umed iesit din pivnite , cu miros de tutun fin si cafea.
O atmosfera propice ideilor noi, a filosofiei si a poemului scris…pe un servet in graba.

Am vazut in trecere acele priviri de 2-3 secunde in care lumea se recunoaste dupa stil, trasaturi, semne… acel joc aici, acolo, cu el, ea… necunoscuti insa care fac parte din lumea ta din dimensiunea ta; un lucru ce scapa multora de unde si acel „exclusivism” in care de fapt multi se autoexclud prin necunoastere si lipsa de educatie.

O lumina calda rozalie imprumutata din culoriile fatadelor , o lumina blanda si neagresiva chiar si la 10:00 dimineata, o lumina pe care eu o iubesc in Peninsula Iberica ce face tot acel nobil ce il prezint in fotografia mea.

TOLEDO May 2015 -02 PsCs by Dan Izvernariu 2015 New Zealand This pictures belongs to ☤322 THE STORYTELLER WordPress

TOLEDO May 2015 -02 PsCs by Dan Izvernariu 2015 New Zealand This pictures belongs to ☤322 THE STORYTELLER WordPress

